Úvod

Dovolená v Itálii 28.9. - 3.10.2011

Lago di Garda

Molly

Na jaře jsme si s Ivou slíbily, že se k jezeru Lago di Garda ještě podíváme ...

Vzala jsem si poslední týden v září dovolenou, abych si užila ještě malých deeřátek a mohla se v klidu nachystat na dlouhou cestu...

Nastala středa 28.9.2011 a já po ránu nanosila poslední drobnosti do auta a mohli jsme vyrazit. Molly s Asim dobře věděli, že se tento výlet týká i jich a tak mě nezpouštěli z očí. Už jsme byli nachystaní k odjezdu a v tom mi máma do auta ještě "přibalila" malou Bellu, ta přece nesmí nikde chybět ...

Domluvila jsem se s Ivou, že se někde na cestě setkáme, nakonec až v Innsbrucku. Jelikož moje navigace i přes novou nabíječku nenacházela ulici, ve které parkovali Iva, Jiřík, Martina (Vávrš), Jarka, domluvili jsme se na setkání na první benzině za Innsbruckem. No jo, ale na první pumpě bylo plno a navíc žádný prostor pro pejsky a tak jsem pokračovala dál, najednou se přede mnou objevila mýtná brána ... zoufale jsem psala Ivě, kde se sejdeme, zda také pojedou na placenou dálnici, naštěstí jsem jim neudělala čáru přes rozpočet ... a tak jsem zastavila na první pumpě a čekala, dle informací od Ivi, byli s deerhoundy na výletě v horách a tak jsme měli s pejskama cca hodinu čas...

Najednou slyším zaťukání na okno, kouknu a ... hurá jsou tu ... nadšeně se obouvám a vylézám ven, ale nikdo nikde ani auto, ani Iva ... asi jsem už moc unavená, pomyslela jsem si a zalezla za Molly, Ašíkem a Bellou do auta. Po chvilce opravdu přijíždí Jiřík a nakonec se dovídám, že se mi to nezdálo, ale Iva spěchala na záchod, tak jen zaťukala o odběhla ...

Po šťastném shledání pokračujeme v cestě směrem do kempu dle Kohoutovic navigace "Lišáka". Lišák nás zavede do polí a kolem 11 nemáme chuť ani náladu pokračovat v hledání a tak parkujeme na sympatickém plácku poblíž pole a řeky. Noc je chladná, ale unavení po dlouhé cestě to moc nevnímáme, Connie se nastěhuje k nám do auta, nechce se jí spát na kamenitém povrchu, na kterém Iva s Jiříkem staví stan.

první spaní

první spaní - ranní balení

Čtvrtek 29.9.2011

Druhý den přijíždíme k jezeru Lago di Garde a musíme všem ostatním ukázat Rivu del Garda, kde jsme si dali výborné Laté na jaře. Jako na jaře je zde problém s parkováním, ale nakonec jsme úspěšní a vyrážíme na průzkum i s deerhoundy, kteří vzbuzují zaslouženou pozornost...

První zastávku tvoří sýrový trh, kde nakupoujeme zásobu na další tři dny ...

u sýrového stánku

Přicházíme na pobřeží Lago di Garde a my s Ivou vzpomínáme, ostatní se kochají pohledem ... Poté zakotvíme v místní restauraci, kde zabereme polovinu zahrádky a pan číšník dokonce pozve šéfa resturace, aby se podíval na nové hosty ... hned využívají svou konkurenční výhodu a nabízí hostů posezení přímo s pejsky, někteří toho využívají.

zastávka na oběd

Po krátké zastávce pokračujeme na místo našeho dalšího přespání do Monigy dle Garda, kemp Piantelle, kde máme objednané ubytování. Rychle se ubytováváme a vyrážíme se koupat do Laga, snad bude ještě teplé. Jezero je krásně teplé i prostředí příjemné, lidí tu moc není a tak deerhoudi tráví koupání s námi.

koupání

Večer povídáme u sýrového prkénka, nadívaného kuřete a sklenky vína.

Pátek 30.9.2011

Ráno ještě se projdeme po pobřeží, nasnídáme se a přejíždíme na místo konání výstavy do Padenghe sul Garda do parku hotelu WestGarda. Jsme zde mezi prvními, stavíme naše malé stanové městečko a odcházíme s koupat, kam s námi vyráží i Olga, která přijíždí chvíli po nás.

koupání - Molly

Pláž tu není tak lákavě čistá jako u kempu Piantelle, ale i tak se nám tu líbí a užíváme si dovolené a přírodního koupání.

Navečer vyrážíme do místního centra na večeři, po pátrání nacházíme restauraci, kde si dáváme pravou italkou pizzu nebo těstoviny a pochutnáváme si na výborné místní kuchyni.

Večer ještě otevíráme láhev vína a tradičně hrajeme pexeso a je nám dobře ...

Sobota 1.10.2011 - EUROSIGHTHOUND SHOW

Výsledky, fotografie - Czech Deerhound Club

Po snídani vyrážíme na průzkum, kde je přejímka, jsme také trochu zvědaví, kdo s našimi deerhoundy bude soutěžit. Potkáváme Marcella, který Ivě svěřuje českou vlajku na slavnostní zahájení, tak hned máme první funkci, zjišťujeme naši konkurenci a těšíme se na výstavu, kruh máme pár kroků od našeho zázemí, takže vše jak má být, výstava sice začíná trošku se zpožděním, ale nám to nevadí... Iva se staví jako zástupce ČR s vlajkou do slavnostního kruhu ...

zahájení

... teď už nic nebrání samotnému posuzování, kde deerhoundi nastupují jako první. Rozhodčí je pan Jarmo Vuorinen z Finska. První nastupují šampioni, třída otevřená, kde naši zemi reprezentují Tonda, Draggiho syn Dermot a Rebus. Poté se ukáže náš Asi ve třídě pracovní. Třídu vyhrává s pěkným posudkem. Jelikož je tato výstava pořádána ve splupráci s německým klubem, dostávájí psi i tituly německé a tak Asi získává titul CAC italský a nakonec VDH a res. CAC německý.

Assing Irater Irsias

Ve fenkách nás zastupuje Connie ve třídě otevřené a získává druhé místo s res. CAC itaslkým a res. VDH.

Connie Randis Irater

V pracovní třídě se předvedla naše Molly a ve finále získává ocenění nejvyšší - výborná 1, VDH, CAC IT, CAC DE, EUROSIGHTHOUND WINNER, BOB.

Queen Qumolly Qwinta of Dirty Mind

Jsme spokojení, protože Molly to opravdu sluší a zaslouženě vyhrává.

Teplé počasí nás opět láká k vodě a tak bereme věci a jdeme se opět koupat.

V závěrečných soutěžích se Molly moc nechce běhat, ale i tak jí to moc sluší, navečer vyrážíme na mísní hrad, který je k našemu překvapení obydlený.

Queen Qumolly Qwinta of Dirty Mind

Večer končíme v té samé restauraci jako v pátek a zase procvičujeme své chuťové buňky.

Neděle 2.10.2011 - KLUBOVÁ VÝSTAVA

Výsledky, fotografie - Czech Deerhound Club

Další den a další výstava, tentokrát posuzuje deerhoundy pan Ramon Podesta z Chile.

Tento den máme větší štěstí ve všech třídách, čeští reprezentanti obsazují první místa v šampionech, v pracovních třídách, jen ve třídě otevřené psů končí Rebus na druhém místě. Nejlepším psem se stává náš Asi!

Nejlepší fenou Connie!

Connie Randis Irater

Vítězkou třídy pracovní a CAC naše Molly.

Queen Qumolly Qwinta of Dirty Mind

Celkovým vítězem plemene se stává ASI a BOS Connie.

Asi, Connie

Opět trávíme poledne u jezera a pak se vracíme na závěrečné soutěže a samozřejmě jsme během těchto dvou dní prošmejdili i všechny chrtí stánky.

koupání

V závěrečných soutěžích se Asi již neumístil, ale vyhrála krásná fena irského vlkodava ze Slovenska.

Assing Irater Irsias

Večer vyrážíme zase do městečka, původně na sýrový trh, který tam ovšem dnes není a tak kupujeme pizzu a vracíme se za deerhoundy, abychom příjemně strávili poslední večer naší dovolené.

Pondělí 3.10.2011 - návrat

Ráno se procházíme po parku hotelu WestGarda a výstavy připomíná už jen několik málo aut a karavanů, kteří zůstali přes noc, pejsci si užívají vycházky, víří a hrají si ...

stanové městečko - svítání

Po snídani balíme a Iva se přidává ke mně a já tedy nemusím řídit a odpočívám, povídáme si a je nám fajn. Jiřík nás vede až do malého městečka, kde nachází stánek se sýry, ovocem, hurá, nepojedeme domů s prázdnou.

My máme díky Ašíkovu vítězství v autě parmazán a tak nakupujeme speciální sýr, který nám nejvíce chutná a také jejich vyhlášenou "šunku". Jiřík s Ivankou, Jarkou i Martinou si dělají podstatně větší zásoby. Jiřík je veliký gurmán a tak není divu, že si ochutnávku sýrů vyloženě užívá, ale já taky, sýry tu mají vážně výborné. Teď už nás čeká jen dálnice a dálnice a dálnice ...

Nasedáme a pokračujeme v cestě plni dojmů a zásob sýrů ...

S Ivou se rozhlížíme a vzpomínáme na naši vysokohorskou jízdu z jara. Pohled z dálnice je jiný, ale také zajímavý a pěkný, sledvat nejen krajinu, ale i výsledky lidské práce v podobě mostů v údolích, na úpatích skal ...

Při zastavení u pumpy se nám na palubní desce objevuje neznámá oranžová kontrolka, na autě sice nic nepozorujeme, ale přesto jsme trochu nesví, v servisní knížce nám chybí kapitola "kontrolky" a tak nás zachraňuje kamarádka Jana, která podle našeho popisu nachází na internetu, že se jedná o opotřebné brzdové obložení a že nám to může mlátit při brzdění, nic takového se naštěstí neděje a tak cesta probíhá v pořádku.

Kousek na Innsbruckem nás ovšem čeká nepříjmená překážka, na dálnici hoří cisterna, přijíždíme velmi brzy k této nehodě, kam zrovna dojela policie, která dálnici uzavírá, slyšíme houkání přijíždějícíh hasičů ... naštěstí je kousek sjezd a tak všichni couváme a mizíme rychle od tohoto nebezpečného místa. Na druhou stranu se nám naskýtá krásný pohled na německou část Alp ...

cesta domů

Bohužel tuto cestu si vybral nejeden řidič a my se posléze pohybujeme cca 30 km/h v zácpě ...

zácpa

Cesta je velmi únavná, zejména když vidíme jak čas neúprosně ubíhá ... Už to vypadá, že se cesta uvolnila a my se blížíme k dálnici na Mnichov, kde se naše cesty rozdělí a tak Iva s Connie nastupují do svého auta a já, Asi, Molly a Bella vyrážíme směrem domů, Jiřík nám vysvětluje cestu a tak se kolony brzy zbavíme a jedeme na dálnici a domů.

Naštěstí už 00,30 přijíždíme v pořádku domů.